We zijn er.

18 juli 2013 - Chengdu, China

Ach, het ziet er heel vertrouwd uit hier als we aankomen, Hollands weer. Grijs en nat, maar dan wel de warme variant!

Timo heeft ons zonder problemen afgezet op Schiphol en daar waren we binnen tien minuten ingecheckt en door de douane. Tijd genoeg om de hele vertrekhal te verkennen, een Italiaanse lunch te gebruiken en de relaxstoelen uit te proberen. ook het boarden heeft wel eens langer geduurd en toen begon de pret. De KLM-jumbo PH-BFM "Mexico" omringde ons met honderden Chinezen, onze cultuurshock was al begonnen! druk kakelend werden plaatsen opgezocht, geruild en zo meer. De captain gaf precies op tijd gas, de vlucht was rustig en ook juist op tijd waren we dus hier. Onze gidsdame Lexy had meteen nieuws voor ons,,want onze vlucht voor morgen vertrekt al 's morgens vroeg in plaats van in de avond, dus we zijn hier maar heel kort.

Niet erg, we willen deze stad van veertien miljoen mensen best inruilen voor het veel landelijker Lijang. Dus hebben we meteen de koffers in onze hotelkamer gedropt en zijn naar het pandacentrum gereden waar Chengdu beroemd om is. Lexy wist daar uitstekend de weg (komt daar een keer of drie. In de week) en vertelde vanalles over reuzenpanda's, babypanda's, puberpanda's, rode panda's en nog een heleboel meer.

Ondertussen zagen wij al die beesten uiterst gezellig en gezapig hun bamboe ooppeuzelen en zijn we in het museum nog wat wijzer geworden. Die beesten leven daar in een prachtig park en hebben een leven als panda in China! (Bamboe eten en uitbuiken).

Het is hier nu kwart over vijf en morgen moeten we om 05:00 uur beneden staan. We gaan zo dadelijk het binnenste van deze gigantische stad verkennen en dan vroeg naar bed. Het volgende verslag komt dan vanuit Lijang.

Tot zover groeten uit het altijd weer gezellige Chengu.

1. Gilbert & Coos:
    18 juli 2013
    Ff kort...

Tonia is hiervan nu op de hoogte gesteld via de telefoon...
    We zijn verder benieuwd naar de komende nieuwigheden..
    Maar de Panda zit in de pocket!!
    Succes!!!
    Ene eet smakelijk, probeer eens iets exotisch:-))
    G&C.